SAMAVi

Information  Technology

Information  Technology

SAMAVi
▼ ‌‌ آخـرین نسـخه نرم‌افـزارهای مفـید و رایـگان
Download Free Software for Windows with 1-Click




Google


جستجو در کل اینترنت
در این سایت






Your  Information






Translation
! For Download Use The Original IP and Language







 SAMAVi Safe Web 
 SAMAVi.info %100 Safe Site







 SAMAVi QR_Code







 SAMAVi SPACEIRAN 







Anti Locker

Anti Ransomware

 

چند سالی است که گروهی از تولیدکنندگان بدافزار، برنامه‌های گروگان‌گیر متفاوتی را در فضای مجازی انتشار داده‌اند که فایلها را بر روی رایانه‌های آلوده شده رمزگذاری می کنند و از قربانی می‌خواهند در زمانی مشخص برای دسترسی به این فایل‌ها و بازگردانی آنها مبلغی را پرداخت کند.

 

 

 

 

 

این بدافزارها انواع گوناگونی دارند و ایده آنها از تروجان گروگان گیر موفق CryptoLocker که تاکنون میلیون‌ها رایانه را در سرتاسر جهان آلوده کرده، الهام گرفته شده است. این بدافزارها همانند بدافزار CryptoLocker از یک روش رمزگذاری قوی استفاه می‌کنند که بدون پرداخت پول نمی‌توان به فایل‌ها دسترسی یافت. همچنین تولیدکنندگان آنها اعلام کردند که قصد دارند این بدافزارهای گروگان گیر را به مجرمان سایبری بفروشند، این بدافزارها بسیار پیچیده و همچنین به طور بالقوه‌ای خطرناک هستند...

 

 

 

 

 

 

این بدافزارها در حقیقت فایل‌های شخصی کاربر (مانند تصاویر و اسناد ) را 2مرتبه توسط یک کلید AES محلی و یک کلید RSA-2048 ذخیره شده در یک سرور راه دور رمزگذاری می‌کنند.

 

 

 


در گذشته بدافزارهای گروگان‌گیر دیگری نیز بوده‌اند که ادعای رمز کردن فایل‌ها را داشتند، ولی این بدافزارهای قدیمی یا صرفاً یک فریب ساده بودند یا اینکه روش رمزگذاری آن‌ها به حدی ساده بود که به راحتی شکسته می‌شد و فایل‌های کاربر را به وی باز می‌گرداند.

 

نوع رمزگذاری مورد استفاده توسط CryptoLocker  مادر ویروس‌های گروگانگیر، امن‌ترین استاندارد امروزه است. ویروس‌های گروگان‌گیر با استفاده از رمزگذاری کلید عمومی نامتقارن، فایل‌ها را توسط یک کلید عمومی محلی موجود بر روی سیستم رمز می‌کنند و تنها می‌شود فایل‌ها را توسط کلید اختصاصی که بر روی یک سرور راه دور قرار دارد، رمزگشایی کرد. البته شکستن رمز RSA-2048 به‌صورت تئوری ممکن است، اما انجام این کار توسط یک کامپیوتر معمولی حدود 10میلـیارد سال طول می‌کشد!

 

 

 


 

 

 

این باج افزارها مدام در حال بروز رسانی میباشند و هم‌اکنون نسخه‌های جدیدی از آنهـا با ساختاری متفاوت و قوی‌تر انتشار یافته، لذا توصیه میگردد که به نکته زیر توجه نمائید..!

 

  

نکته :  تهیه  نسخه پشتیبان ( Backup ) از داده‌های مُهم موجود برروی رایانه‌ و موبایل خود، یک ضرورت است و در صورت آلوده شدن به این باج‌افزار یا هر نوع ویروس دیگری می‌توان بدون پرداخت هزینه‌ایی فایل‌های مورد نظر را برگرداند. باید توجه داشت که نسخه پشتیبان نباید بر روی همان رایانه و موبایل یا فایل‌های مربوط به اشتراک گذاری شبکه قرار داشته باشد زیرا این بدافزار می تواند تمامی نسخه‌های پشتیبان روی سیستم شما را نیز تحت تاثیر قرار داده و تخریب نماید.


 

 

 

 

 

 

       ...Daily Update

 

 
 
 
  ( پیشگیری از ورود ویروس گروگان‌گیر )
 
 
 
 
 
  ( جلوگیری از ورود و حذف ویروس گروگان‌گیر )
 
 
 
 
 
  ( بازیابی و تعمیـر فایل آسیب دیده توسط ویروس گروگان‌گیر )
 
 
 
 
 
  ( شناسایی و حذف ویروس گروگان‌گیر )
 
 
 
 
 
  ( محفوظ کردن فایل‌ها در برابر ویروس گروگان‌گیر )
 
 
 
 
 
  ( بازیابی و تعمیـر فایل آسیب دیده توسط ویروس گروگان‌گیر )
 
 
 
 
 
  ( جلوگیری از ورود و حذف ویروس گروگان‌گیر )
 
 
 
 
 
  ( جلوگیری از ورود و حذف ویروس گروگان‌گیر )
 
 
 
 
 
   ( بازیابی و تعمیـر فایل آسیب دیده توسط ویروس گروگان‌گیر )
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
SAMAVi  ©